Masterarbeit, 2020
38 Seiten, Note: A
Acknowledgements
Table of Contents
List of Figures
List of Tables
Abstract
1. Introduction
1.1 Hostile-Helpless (HH) States-of-Mind
1.2 Severity of Early Childhood Abuse
1.3 GPACS Punitive-Behaviour
1.4 Gender Differences
1.5 Aims and Hypotheses
2. Methods
2.1 Participants
2.2 Procedure
2.3 Measures
2.3.1 GPACS Punitive Behaviour
2.3.2 Hostile-Helpless States-of-Mind on the AAI.
2.3.3 Overall Severity of Childhood Abuse
2.3.3.1 Traumatic Stress Schedule (TSS).
2.3.3.2 Childhood Traumatic Experiences Scale-Revised (CTES-R).
2.3.3.3 Conflict Tactics Scale – Second Version (CTS-2).
2.4 Analytical Strategy
3. Results
3.1 Descriptive Statistics
3.2 Correlations Between Study Variables
3.3 Differences Between Genders on Study Variables
3.4 Exploring the Potential Moderating Effect of Gender
3.5 Exploratory Analysis: Logistic Regression
4. Discussion
4.1 Limitations and Future Directions
4.2 Strengths
4.3 Implications
4.4 Conclusion
Bibliography
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare