Masterarbeit, 2021
120 Seiten, Note: 2.3
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This thesis investigates the role of foreign language enjoyment (FLE) in spoken language activities within the EFL primary classroom. The primary goal is to identify how FLE manifests itself among young learners and examine its potential impact on the learning process. The study aims to answer questions about the relationship between FLE and the effectiveness of spoken language teaching methods in primary schools. This investigation delves into the experience of young learners and seeks to understand how their enjoyment of language activities contributes to their overall language development.
This thesis centers around the intersection of foreign language enjoyment, spoken language development, and affective factors within the EFL primary classroom. Key concepts include: foreign language enjoyment (FLE), spoken language learning, primary education, affective factors, qualitative research, language acquisition, EFL pedagogy, and teaching methodologies. The study explores the relationship between these concepts and their potential impact on language learning outcomes for young learners.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare