Masterarbeit, 2020
81 Seiten, Note: 1,3
This thesis explores the relationship between consumers' attitudes, purchase intentions and actual buying behaviour in relation to sustainable consumption. It aims to provide a comprehensive analysis of the key factors influencing consumer behaviour in the modern context of sustainability and green consumerism.
The thesis focuses on the intersection of consumer behaviour, sustainability, and green consumerism. Key concepts include LimbicⓇ Types, attitude-intention-behaviour relationship, sustainable development, corporate social responsibility, and neuromarketing. The research investigates the factors influencing consumer choices in the context of sustainable practices and explores the role of the LimbicⓇ model in understanding these choices. This study aims to provide insights into the complexities of green consumerism and its implications for modern retail.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare