Masterarbeit, 2008
137 Seiten, Note: 1,0 (A)
This study aims to demonstrate the effective integration of new audiovisual media, specifically YouTube, with task-based teaching approaches for advanced-level communicative language teaching. It examines existing research to establish criteria for developing task-based units using authentic video material to enhance cultural awareness and communicative skills. The study then proposes sample units as models for instructors to create similar activities.
The Introduction lays out the study's purpose and defines key terms. The Literature Review examines existing research on using movies and video in language classrooms, addressing their effectiveness, pedagogical approaches, and cultural impact. The Method section details the criteria developed for creating effective task-based units using new media. The Application section presents three sample units illustrating the application of these criteria: "Tor des Monats," "Ein Bewerbungsgespräch," and "Umweltbewusstsein," each detailing pre-viewing, viewing, and post-viewing phases and the application of the established criteria.
Task-based teaching, communicative language teaching, new media, YouTube, authentic video materials, cultural awareness, communicative skills, advanced language learning, student-centered learning.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare