Masterarbeit, 2022
89 Seiten, Note: 1,7
This master thesis investigates the role of Granfluencers, senior influencers on Instagram, in challenging or reinforcing age stereotypes. The study aims to analyze visual representations of age and gender in the images shared by Granfluencers, specifically those over the age of 60, to understand how they contribute to the portrayal of older generations on social media.
The core concepts and terms central to this master thesis include Granfluencers, age stereotypes, gender stereotypes, visual representation, Instagram, digital marketing, influencer marketing, quantitative image analysis, and online representations of aging.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare