Bachelorarbeit, 2009
56 Seiten, Note: 1.0
The introduction presents the core concept of the English dative alternation, highlighting the two main syntactic variants: double object dative and prepositional object dative. It briefly outlines the existing research on this phenomenon, focusing on both semantic and informational approaches to explaining its mechanisms.
The chapter on the present study details the research aims, particularly the focus on investigating the dative alternation in the interlanguage of German learners of English. It explores the potential influence of language transfer from German, which lacks a dative alternation, and examines the presence of lexical biases in the learners' production.
The chapter on methodology elaborates on the design and execution of the experiment, including the construction of test sets, participant selection, and the procedure used to collect data. The scoring method employed in the study is also described.
The chapter on results presents the findings of the experiment, analyzing the data collected from both American and German participants. The chapter on discussion interprets these results, exploring their theoretical implications and potential explanations for the observed patterns.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare