Doktorarbeit / Dissertation, 2022
199 Seiten
This thesis explores the digital divide in the higher education system of Odisha, examining the accessibility and impact of information technology on students. The research aims to understand the challenges and opportunities associated with bridging the digital divide, ultimately contributing to the advancement of inclusive education in the region.
Chapter I introduces the concept of the digital divide and its relevance in the context of higher education. It contextualizes the study within the Odia higher education landscape, outlining the research objectives and methodology. Chapter II reviews existing literature on the digital divide, exploring various perspectives on its origins, implications, and potential solutions. Chapter III delves into the research methodology employed, including data collection techniques, sampling strategies, and data analysis methods.
The primary focus of this research is on the digital divide in higher education, particularly in Odisha. Key themes and concepts explored include digital access, information technology, inclusivity, educational opportunities, socioeconomic disparities, technology-driven learning, and digital literacy.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare