Forschungsarbeit, 2007
17 Seiten, Note: 1,0
This action research project aims to investigate the potential impact of small group interaction on homework completion rates in a 10th-grade history class. The goal is to determine whether this strategy can effectively increase student engagement and improve homework completion rates.
The introduction provides context for the action research project, outlining the setting and participants. Chapter 1 delves into the research question, discussing the motivation behind the study and the importance of addressing homework completion concerns. Chapter 2 explores the relevance of homework, examining its benefits and the factors that contribute to students' reluctance to complete assignments. Chapter 3 defines the key terms used in the study, including homework and its different types.
The key terms and concepts explored in this action research project include: homework, intrinsic motivation, small group interaction, student engagement, homework completion rates, action research, and high school education.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare