Masterarbeit, 2021
68 Seiten, Note: Pass
This study investigates how Higher Education Institutions (HEI) can better address climate-anxiety, a growing mental health concern among students in sustainability-related fields. The research focuses on the potential of ecovillages as non-formal actors in educational tourism to help students cope with climate-anxiety. The study analyzes the shortcomings of traditional climate change education in HEI, which often neglects social and emotional learning, and explores how ecovillages can offer novel pedagogical approaches to balance these shortcomings. The research utilizes five case studies of distinct ecovillages on three continents to examine the capacity of ecovillages for Education for Sustainable Development (ESD) and its impact on student well-being.
This study examines the intersection of climate-anxiety, educational tourism, and ecovillages. Key themes include: climate-anxiety in HEI, Education for Sustainable Development (ESD), experiential learning, ecovillages as destinations, coping mechanisms for climate-anxiety, and the impact of hands-on learning experiences on student well-being.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare