Masterarbeit, 2023
76 Seiten, Note: 1,3
This master's thesis aims to empirically analyze tone management in conference calls, focusing on the United States' institutional setting. The study investigates how managers use language to convey information and shape perceptions during these calls, particularly in the context of earnings and M&A announcements.
This master's thesis delves into the key concepts of tone management, information asymmetries, transparency, corporate governance, conference calls, linguistic complexity, and sentiment analysis. The study utilizes empirical data to examine the relationship between these concepts and their impact on the information environment during corporate communication.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare