Masterarbeit, 2022
116 Seiten, Note: 1,7
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This master's thesis investigates the beliefs held by English language teachers during the assessment of oral examinations in the foreign language classroom in North-Rhine Westphalia. The research aims to descriptively examine the categories of beliefs expressed, their timing and purpose, and to explore potential examiner types based on the observed characteristics of expressed beliefs. This study contributes to bridging a research gap in the field of oral examination assessment by delving into the previously disregarded role of teachers' beliefs.
This thesis focuses on the assessment of oral examinations in the foreign language classroom, exploring the role of teachers' beliefs in this process. The research utilizes qualitative content analysis and introspection, specifically the Think Aloud technique, to understand the diverse categories of beliefs expressed by examiners during the assessment. The study aims to identify different examiner types and contribute to the development of assessment practices based on the findings. Key terms include: oral examination assessment, teachers' beliefs, qualitative research, introspection, Think Aloud, assessment typology, examiner types.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare