Doktorarbeit / Dissertation, 2024
186 Seiten
This dissertation aims to develop a grounded theory on shared governance in educational settings, particularly in elementary schools, with the goal of understanding how it contributes to a positive school culture. The study specifically focuses on the Philippines, exploring how shared governance can foster inclusivity and address the challenges of achieving quality education for all.
Chapter 1 introduces the research problem and its background, highlighting the need for a grounded theory of shared governance in education, particularly within the Philippine context. The chapter explores the existing literature on shared governance, primarily focused on medical applications, and identifies the gap in understanding the concept within the educational context. It emphasizes the importance of considering the specific needs of elementary schools and other educational institutions in developing a practical and relevant theory of shared governance.
Shared governance, positive school culture, inclusivity, educational leadership, elementary schools, Philippines, grounded theory, decision-making, stakeholders, legal framework, Republic Act 9155, UN Sustainable Development Goal 4, quality education, gender disparities, vulnerable populations.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare