Masterarbeit, 2024
55 Seiten, Note: 13.8/20
Pronunciation instruction for EFL learners is crucial for effective communication. This study investigates the learning strategies employed by EFL university teachers to enhance the pronunciation skills of their students whose first language is Arabic. Particularly, it attempts to explore the learning strategies that EFL university teachers use to improve learners’ pronunciation. Semi-structured and unstructured interviews were used with six teachers of phonetics and oral expression as well as twelve students to elicit qualitative data about the pronunciation learning strategies they use. The findings revealed disparity in the use of pronunciation and language learning strategies. As a recommendation, EFL teachers must acquire a deeper understanding of diverse teaching methods and techniques to enhance student pronunciation.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare