Masterarbeit, 2010
9 Seiten, Note: Merit
Following the financial losses in 1990, Ryanair still had the courage to be the first European carrier to restyle itself into a low-cost airline model, which was base on the successful Southwest Airlines in America. Since then, Ryanair turned out to be the Europe's most profitable airline, ironically once outperforming Southwest in profit margin percentages. (money.cnn.com, 2006) Clearly, Ryanair’s adopted business model played the key role in its achievements and there is more to than just copying another airline’s tactics. In this essay, we shall discuss Ryanair’s strategic approach from a perspective of the core competencies, together with the related competitive strategy that they have implemented by it.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare