Fallstudie, 2024
215 Seiten, Note: 77,8 %
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This study examines the use of mother tongues in teaching English as a foreign language at the University of Kinshasa in the Democratic Republic of Congo. The study aims to identify students' preferred mother tongues and evaluate the effectiveness of translanguaging in English language instruction for non-native speakers. Data was collected through questionnaires and interviews with 250 students, resulting in test, qualitative, and quantitative data. The findings suggest that incorporating students' mother tongues, local languages, or French alongside English can benefit multilingual Congolese learners who struggle with English as an academic subject. The main challenge identified is that students come from diverse linguistic backgrounds, making English learning difficult for the majority of them as they do not speak the same mother tongue.
Keywords: teaching methods, multiple mother tongues, translanguaging, perfect mother tongue, local language and foreign language.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!


Kommentare