Doktorarbeit / Dissertation, 2025
135 Seiten, Note: PhD
This study investigates the safeguarding and support gaps affecting boys’ education in rural communities of Eastern Province, Zambia. While global and national education policies have increasingly focused on girls’ education, boys in rural Zambia face unique challenges that remain underexplored. Using a qualitative case study approach, the research draws on interviews, focus groups, and document analysis conducted across four districts – Chipata, Katete, Petauke, and Lundazi. The findings reveal systemic neglect in safeguarding policies, limited psychosocial support, and cultural expectations that pressure boys into early labour and migration. The study highlights the intersection of poverty, gender norms, and institutional gaps that contribute to high dropout rates and poor academic performance among boys. Recommendations include targeted policy reforms, community-based safeguarding initiatives, and inclusive support systems that address the needs of both genders equitably. This thesis contributes to the discourse on gender and education by advocating for a more balanced approach to educational equity in Zambia.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!


Kommentare