Masterarbeit, 2006
112 Seiten
This study aims to investigate the advantages and disadvantages of adult language learning and debunk the misconception that age is a detriment to language acquisition. The research highlights the unique strengths that adults bring to the learning process, arguing that they are not at a disadvantage compared to younger learners.
Chapter 1: Introduction provides an overview of the research topic, outlining the problem, research objectives, significance, hypothesis, research questions, methodology, and delimitations of the study.
Chapter 2: Literature Review examines existing research on adult language learning, presenting key findings and theories related to age, cognitive development, learning strategies, and the effectiveness of different teaching approaches.
Chapter 3: Methodology details the research design, participants, data collection methods (including classroom observations and questionnaires), and data analysis techniques employed in the study.
Chapter 4: Data Analysis presents the findings of the study, analyzing the data collected through classroom observations and questionnaires to explore the learning patterns and experiences of adult language learners.
Adult language learning, age, cognitive development, learning strategies, teaching approaches, language acquisition, research methodology, classroom observation, questionnaires, data analysis, adult learner experiences.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare