Masterarbeit, 2011
258 Seiten, Note: 1,0
This thesis examines the interdependencies between various strategies individuals employ to enhance their relative status. It challenges the traditional view of these measures as independent and explores how economic and social circumstances influence their strategic use. The study aims to understand how individuals combine these strategies to gain a relative status advantage.
This research focuses on the interplay of status, relative status advantage, consumer behavior, strategic decision-making, signalling, economic capital, cultural capital, and the framework developed by Pierre Bourdieu. The study investigates how individuals navigate these concepts to elevate their social standing.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare