Bachelorarbeit, 2011
18 Seiten, Note: 1
This bachelor thesis aims to provide an overview of brand personality as an important element of branding. By examining historical periods from before the 20th century to the present day, it seeks to present the development of brand personality through different phases. The main focus of the thesis is on Aaker's model of brand personality, as she was the first author to develop brand personality scales.
This thesis focuses on the concept of brand personality, its historical evolution, and its application in modern marketing research. Key terms include brand personality, branding, proto-brands, Aaker's model of brand personality, brand personality scales, historical development, marketing research, and consumer preference.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare