Bachelorarbeit, 2012
40 Seiten, Note: 1,0
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
1. Introduction
2. The concept of bilingualism
2.1. The linguistic concept,
2.2. CLIL in German schools
2.2.1. Development ofbilingual instruction in Germany.
2.2.2. Legitimisation of CLIL
2.2.3. Objections to CLIL
2.2.4. The rationale of CLIL
a) The integration of content and language learning
b) Support oflanguage learning
c) Development of subject specific competences
d) CLIL and the importance of the mother tongue
2.2.5. Teachers and learners in bilingual classrooms
3. Intercultural learning - the ideological frame of CLIL
4. Politics in English: CLIL in political education in Saxon grammar schools
4.1. Objectives ofpolitical education
4.1.1. Political awareness and intercultural competence
4.1.2. Politicaljudgement in CLIL
4.2. Didactic conventions of political education in relation to foreign language learning and intercultural learning
4.3. Politics and language awareness
5. Conclusion: The potential of teaching politics in English
6. Bibliography
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare