Bachelorarbeit, 2012
51 Seiten, Note: 5 von 5
Abstract - English
Abstract - German
Abstract - Italian
1 Introduction
2 Shareholder value
2.1 History of shareholder value
2.2 Main points of critique
2.3 Analysis of the concept
2.4 Shareholder value - a mistaken principle?
2.5 Value-investing
2.6 Corporate executives - transgressors or pursued?
2.7 The Enron-case
3 Corporate culture
3.1 Corporate culture as solution to the dilemma
3.2 Differences between countries
3.3 German corporate culture as key to sustainability?
3.4 Common objectives as fundament of corporate culture
3.5 Can classical corporate culture be re-established?
3.6 Comparison: corporate culture - corporate identity
3.7 Which kind of value gets created?
3.8 Limitations of models
4 Conclusion
5 References
Index
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare