Diplomarbeit, 2008
53 Seiten, Note: 8 (sehr gut)
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This diploma paper examines the effectiveness of various reading techniques in teaching English to Form Six students. The author analyzes literature and conducts practical research to identify and evaluate methods that enhance reading comprehension. The primary goal is to understand the challenges and opportunities presented by teaching reading skills to this age group.
The introduction outlines the importance of reading as a language skill and explores the challenges faced by students in comprehending English texts. Chapter 1 delves into the cognitive features related to reading, including motivation and its impact on reading comprehension. Chapter 2 examines various reading methods and approaches, focusing on pre-reading, while-reading, and post-reading techniques. Chapter 3 details the author's classroom research experiment, designed to evaluate the effectiveness of specific reading methods.
This diploma paper focuses on the keywords: reading comprehension, reading techniques, English language learning, Form Six students, classroom research, and motivation.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare