Studienarbeit, 2013
53 Seiten
The research investigates the educational and integration challenges encountered by Somali students in Ireland's secondary school system, exploring the multifaceted factors impacting their academic experience. It aims to analyze these obstacles and identify potential solutions.
The introduction outlines the research's scope, background, and objectives. It delves into the history of Somali refugees in Ireland and explores the unique educational challenges faced by Somali children in the post-war context. Chapter 2 examines a wide range of obstacles faced by Somali students, including language and communication barriers, cultural shock, parental illiteracy, accommodation and family size issues, single-parent households, bullying, racism, low-income families, khat use, and the lack of community unity. Chapter 3 details the research methodology, highlighting the use of individual interviews, focus groups, and questionnaires. Chapter 4 presents the findings, analyzing the specific educational barriers identified through the data collection process.
The core themes and concepts explored in the research include: Somali refugee integration, educational challenges, language barriers, cultural adaptation, socio-economic factors, parental involvement, community support, and recommendations for improving the educational experience of Somali students.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare