Wissenschaftliche Studie, 2014
15 Seiten, Note: 2
This paper investigates the Braess paradox in the context of shipping unit transportation. The paradox, first identified by D. Braess in 1968, describes the counterintuitive phenomenon where adding a path to a network can increase the total travel time for all vehicles. This research focuses on the impact of assigning shipping units to carriers and how load weight influences congestion and travel times, resulting in a potential Braess paradox effect.
The primary keywords and focus topics include: Braess Paradox, Mixed Integer Linear Programming, Game Theory, Truck Assignment, Load-dependent Travel Times, Shipping Unit Distribution, Network Optimization, Congestion Effects, and Vehicle Routing.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare