Masterarbeit, 2011
33 Seiten, Note: A
This research aims to explore teaching strategies implemented in an adult language school to understand how they contribute to student engagement. The analysis focuses on a specific teacher's approach to gain and maintain students' attention.
The introduction presents the research objective and context, exploring the significance of student attention in language teaching. Chapter two delves into the theoretical framework, discussing various strategies for gaining and maintaining student attention. The focus of the observation is elaborated in Chapter four, while the methodology employed in the research is detailed in Chapter five. Chapter six presents the analysis and discussion of the data collected, revealing key insights from the observed lessons. This preview concludes before reaching the conclusions chapter, aiming to avoid any potential spoilers.
This research focuses on the keywords: student attention, teaching strategies, language learning, adult education, classroom observation, effective monitoring, positive mental set, encouragingness, group focus, activity flow.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare