Magisterarbeit, 2015
118 Seiten
This study aims to understand the role of different knowledge systems in the study of African sexuality, particularly focusing on the practice of female genital circumcision among the Sabiny people of Uganda. The study investigates how differing perspectives and knowledge systems impact the understanding of women’s health in the context of this practice.
Chapter 1 introduces the research problem, outlining the significance of the study and its objectives. It delves into the conceptual framework, methodology, and ethical considerations guiding the research. Chapter 2 provides a theoretical framework for understanding the politics of knowledge, examining different perspectives on African sexualities and exploring the various discourses surrounding female genital circumcision. Chapter 3 focuses on the Sabiny people and their cultural practice of female genital circumcision, examining its historical context and the implications for women’s health. The chapter discusses the impact of the practice on women's health, analyzing its potential risks and benefits.
The key themes and concepts explored in this dissertation include African sexualities, female genital circumcision, female genital mutilation, women's health, women's reproductive health, the politics of knowledge, cultural practices, and the Sabiny people of Uganda.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare