Masterarbeit, 2015
90 Seiten, Note: 1,3
This master's thesis examines the market entry strategies of Chinese automotive companies into the European market. The study investigates the motives behind these international activities and analyzes the chosen market entry modes, utilizing case studies and expert interviews.
This study focuses on the internationalization of Chinese automotive companies, particularly their market entry strategies in Europe. Key concepts include outward foreign direct investment (OFDI), competitive advantages, market entry modes, and the challenges faced by Chinese companies in the European market. The study utilizes frameworks such as Dunning's OLI paradigm and provides insights into the dynamics of the Chinese and European automotive industries.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare