Bachelorarbeit, 2016
50 Seiten, Note: First Class Honours - 74
This dissertation critically analyzes the role of formal education in fostering sustainable, positive peace in post-genocide Rwanda. It examines the "two faces" of Rwanda's education system, exploring both its contributions to peacebuilding and its potential to undermine those efforts. The dissertation uses the "Four Rs Theoretical Framework," grounded within the Comprehensive Conflict Transformation Model, to evaluate official documents and secondary sources.
This dissertation focuses on the role of formal education in peacebuilding, particularly in the context of post-genocide Rwanda. Key terms include "sustainable, positive peace," "Four Rs Theoretical Framework," "Comprehensive Conflict Transformation Model," "Redistribution," "Representation," "Recognition," "Reconciliation," and "education for peace." The work emphasizes the importance of understanding the complex interplay between educational policies, practices, and conflict dynamics in contributing to peacebuilding processes.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare