Examensarbeit, 2016
72 Seiten, Note: 2,0
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This thesis explores the significance of post-colonial and minority literature in the EFL classroom, recognizing the increasing presence of diverse minorities in 21st-century society. It argues that teaching foreign languages and literature should promote an open-minded, non-stereotypic communication, fostering tolerance and understanding of foreign cultures.
This thesis focuses on the intersection of intercultural learning, ethnic minority cultures, and contemporary coming-of-age novels. Key concepts include Landeskunde, Cultural Studies, Intercultural Learning, literary canon, postcolonial literature, minority literature, and the use of literary analysis to promote intercultural understanding. The selected novels showcase diverse cultures such as Mexican-American, Dominican, and Māori, illustrating the importance of representing a wider range of voices and perspectives in the EFL classroom.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare