Masterarbeit, 2017
62 Seiten
The study aims to identify the determinants of strategic choice among universities in Kenya. It seeks to understand the factors influencing these institutions in their strategic decision-making processes, particularly in the context of a rapidly changing environment. The study is guided by contingency and resource dependency theories, analyzing existing literature to identify knowledge gaps.
Chapter one provides the background to the study, introducing the concept of strategic choice and the context of Kenyan universities. It outlines the research problem, objectives, and the value of the study. Chapter two delves into the theoretical framework, exploring contingency and resource dependency theories, and examining the determinants of strategic choice, including resource allocation, organization culture, and competitive environment.
Strategic choice, universities in Kenya, contingency theory, resource dependency theory, resource allocation, organization culture, competitive environment, vision and mission, strategic decision-making, higher education, Kenyan education sector, research methodology, cross-sectional survey, quantitative data analysis, statistical significance.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare