Bachelorarbeit, 2017
53 Seiten, Note: 2,0
List of Figures
List of Tables
List of Abbreviations
Abstract
1. Introduction
2. Theoretical Background
2.1. The Common European Framework of Reference for Languages
2.2. Theories about the Origin of Cross-Linguistic Differences
2.2.1. The Generative Approach: Universal Grammar and the Principles-and-Parameters Theory
2.2.2. The Cognitive Approach: The Competition Model
2.3. Characteristics of Verb Placement and Subject-Verb-Agreement in German and English
2.3.1. Subject-Verb-Agreement in English and German
2.3.2. Verb Placement in English Main and Subordinate Clauses
2.3.3. Verb Placement in German Main and Subordinate Clauses
2.3.4. Underlying Syntactic Structures
3. Hypotheses and Variables
3.1. Variables
3.2. Hypotheses
3.2.1. In the Setting of the LiSe-DaZ test
3.2.2. In the Setting of Spontaneous Speech Production
4. Design of the Study
4.1. Participants
4.2. Materials and Methodology
5. Results: Disclosing the L2 Competence by Analysing German and English Morphosyntactic Features
5.1. Realisation of Subject-Verb-Agreement
5.2. Realisation of Verb Placement in German Main and Subordinate Clauses
6. Application to Second Language Assessment Testing
7. Conclusion and Future Research
8. Bibliography
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare