Masterarbeit, 2018
38 Seiten, Note: 4.00 out of the scale 4.00
This research investigates the factors influencing green purchase decisions among energy-saving light users in Barishal City. The study aims to understand the impact of various factors, including perceived benefits, marketing strategies, environmental knowledge, and peer group influence, on consumers' choices.
The research paper examines the factors influencing green purchase decisions of energy-saving light users in Barishal City. The study utilizes a judgmental sampling technique and collects data through a self-administered questionnaire. The collected data is then analyzed using structural equation modeling to test the proposed hypotheses.
The key terms and concepts explored in the research include climate change, green purchase decisions, judgmental sampling, structural equation modeling, sustainable environment, perceived benefits, marketing factors, environmental knowledge, and peer group influence.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare