Bachelorarbeit, 2018
28 Seiten, Note: 2,0
This Bachelor's thesis examines the depiction of "Queer Aztlán" in Cherríe Moraga's play The Hungry Woman: A Mexican Medea and how the downfall of the protagonist Medea is exemplary for the downfall of the reformed Aztlán. The concept of "Queer Aztlán" originates from one of her essays from 1993.
The first chapter introduces the play The Hungry Woman: A Mexican Medea and its context in contemporary US society. It highlights the ongoing struggles for equality faced by non-white Americans, women, and LGBTQ+ individuals, drawing parallels between the play's themes and current events.
The second chapter delves into the origins of the Chicano Movement and its impact on Chicano Theatre. It explains the historical context and the movement's goals, focusing on the development of "El Plan Espiritual de Aztlán" as a symbol of Chicano nationalism.
Chapter four analyzes the play's setting and characters. It explores the dichotomy between the desired Aztlán and the exile Phoenix/ Tamoanchán, highlighting the characters' feelings of otherness and isolation within a patriarchal and conflict-ridden society.
The key terms and focus topics of this thesis include: Queer Aztlán, Chicano Movement, Chicano Theatre, Chicana, patriarchal structures, ethnic conflicts, The Hungry Woman: A Mexican Medea, Medea, Chac-Mool, Luna, Aztlán, exile, Phoenix.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare