Masterarbeit, 2017
57 Seiten, Note: 1,0
1. Introduction
2. Related Literature and Hypothesis Development
2.1 Impact of Competition on Innovation
2.2 Moderating Effect of Age
3. Empirical Setting
3.1 Competition and Innovation in the Insurance Industry
3.2 New Market Entrants: InsurTech Startups
4. Data Sample, Method and Empirical Approach
4.1 Data Collection and Sample
4.2 Dependent Variable: Incumbents’ Innovativeness
4.2.1 Measuring Innovation in Financial Services
4.2.2 Coding Guidelines for Innovation Score
4.3 Independent Variable: Startup Entry
4.4 Control Variables
4.5 Research Design
5. Descriptive Statistics and Regression Model Results
5.1 Descriptive Statistics
5.2 Presentation of Results
5.2.1 Effect of Competition on Innovation
5.2.2 Effect of Age on Competition-Innovation Relationship
5.3 Additional Testing
6. Conclusion
References
Appendix
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare