Bachelorarbeit, 2017
44 Seiten, Note: 1,0
Outline
Index of Figures
Abstract
1. Introduction
2. Key Terms
2.1 Internationalization
2.2 Small and medium-sized enterprises (SMEs)
3. Drivers for Internationalization of SMEs – The Rationale for Going Global
3.1 Internal Drivers
3.2 External Drivers
4. Barriers to Internationalization of SMEs – Does Size Matter?
4.1 The Liability of Smallness, Newness and Foreignness
4.2 Internal Barriers
4.3 External Barriers
4.4 The Switch of Barrier Perception over Time
5. Market Entry Modes of SMEs – The Agony of Choice
5.1 General Overview
5.2 Import
5.3 Export
5.4 Strategic Alliances
5.5 Foreign Direct Investment
6. Internationalization Models of SMEs – A Theoretical Overview
6.1 The Internationalization Process Model or Uppsala Model
6.2 International New Ventures or The Born Global Firm
6.3 The Network Model of Internationalization
6.4 A Holistic Approach
7. Discussion
7.1 Theoretical Implications
7.2 Managerial Implications
7.3 Limitations and Suggestions for Further Research
8. Conclusion
Bibliography
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare