Doktorarbeit / Dissertation, 2014
247 Seiten, Note: 9,5
Massively Multiuser On-line Learning (MMOL) platforms, often called "virtual learning worlds", constitute a still unexplored context for communication-enhanced learning, where synchronous and asynchronous communication skills in an explicit social setting enhance the potential of effective collaboration. In this thesis, we report on three experimental studies of collaborative educational tasks in an MMOL setting.
Results suggest that MMOL platforms can be used in collaborative tasks as a means to enhance both tutor/learner interaction patterns and the strength of the group’s relationship. Furthermore, MMOL platforms can create a stimulating atmosphere around a collaborative creative learning process, also because this technology builds on a pre-existing common interest by users in the multi-user 3D videogame culture.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare