Masterarbeit, 2006
98 Seiten, Note: 1,7
This thesis aims to analyze the success factors of brand extensions in international markets, specifically focusing on the factors contributing to a successful brand extension strategy. It explores the concept of brand equity and its role in brand extension, examines the benefits and risks associated with brand extension, and proposes a conceptual model to guide the process of creating successful extensions.
This thesis focuses on key concepts and themes including brand extension, brand equity, international marketing, success factors, strategic growth, product category, parent brand, extension product, market analysis, consumer behavior, and international expansion.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare