Bachelorarbeit, 2017
35 Seiten, Note: MSc
This paper examines the challenges faced by L2 learners in acquiring listening skills, exploring the obstacles they encounter and proposing strategies to improve their listening proficiency. The study aims to provide insights into the difficulties experienced by L2 students in non-native language environments and to offer practical solutions for teachers to mitigate student anxieties and enhance listening comprehension.
The paper begins by exploring the importance of listening in language acquisition, highlighting its significance for achieving proficiency in L2. It then delves into the specific challenges and frustrations experienced by L2 learners in the listening process. The study further examines the impact of student anxiety on learning, providing insights into how it affects listening comprehension. Finally, the paper proposes effective teacher strategies aimed at reducing anxiety and promoting positive learning experiences, thereby enhancing listening skills.
The main keywords and focus topics include language proficiency, student anxiety, teacher methods, ESL, EFL, L2, listening skills, and language acquisition.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare