Magisterarbeit, 2005
90 Seiten, Note: 1,7
This thesis investigates the phenomenon of the grotesque in contemporary Australian cinema. It explores the function of the grotesque as a defining element in Australian film, examining its narrative and visual manifestations, and its potential to contribute to the discussion about an Australian national cinema and its identity.
The first chapter introduces the topic of the grotesque in contemporary Australian cinema and establishes the context for the thesis.
Chapter 2 provides an overview of the development of Australian cinema, from its early days to the contemporary era, focusing on the emergence of a distinctive national style.
Chapter 3 delves into the theoretical framework for understanding the grotesque, examining Bakhtin's theory of carnival and its application to film.
Chapter 4 analyzes the manifestations of the grotesque in a range of contemporary Australian films, exploring how the grotesque operates in terms of character, humor, and cinematic style.
The primary focus of this thesis is on the concept of the grotesque in contemporary Australian cinema. Key terms and concepts include: Australian national cinema, carnival, Bakhtin, gender, film style, narrative, visual, and identity.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare