Magisterarbeit, 2006
85 Seiten, Note: sehr gut (1.0)
This study investigates the acquisition of why-questions in young children learning German and Danish, both V2 languages. The research aims to explore the delayed acquisition of why-questions in English, analyze the predictions of various theoretical frameworks regarding wh-question acquisition, and evaluate these frameworks based on the collected data.
The primary focus of this study is on the cross-linguistic acquisition of why-questions in young children, particularly in V2 languages like German and Danish. Key terms include wh-questions, wh-movement, Subject-Auxiliary-Inversion (SAI), V2 parameter, Universal Grammar (UG), Continuity Hypothesis, Maturation Hypothesis, Early English, and comparative language acquisition.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare