Masterarbeit, 2019
86 Seiten, Note: 1,1
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This master's thesis examines the use of oral corrective feedback (OCF) in the English as a Foreign Language (EFL) classroom. The research aims to investigate the extent of OCF concerning different error types, ages of students, and teacher preferences in forms- and message-focused phases of EFL lessons. The study also explores the usage of different feedback types in these phases.
Chapter 1 introduces the research topic and provides background information on oral corrective feedback in EFL classrooms. Chapter 2 presents a comprehensive theoretical framework, exploring different error types, types of OCF, factors influencing OCF implementation, and research questions and hypotheses. Chapter 3 outlines the research methodology, including the data collection procedure, research instrument, data handling, and methodological strengths and limitations. Chapter 4 presents the results of the study, focusing on the extent of OCF concerning different error types, ages of students, and teacher preferences in forms- and message-focused phases of lessons. The chapter also examines the usage of different feedback types in these phases.
This study focuses on oral corrective feedback (OCF), EFL classroom, error types, feedback types, lesson phases, student age, teacher preferences, forms-focused, message-focused, empirical research.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare