Diplomarbeit, 2020
82 Seiten
This thesis examines the effectiveness of lifelong learning strategies in Austria and Germany in promoting adult education participation and addressing social inequalities. It uses a human capital theory approach to analyze the impact of policy interventions on individuals' incentives to participate and the barriers they face, particularly for underrepresented groups. The study focuses on the 2011 Austrian and 2019 German strategies and investigates their influence on participation rates and the factors hindering access to adult education.
This thesis centers on the critical theme of adult education within a human capital theory framework. It explores the relationship between adult education policies, participation rates, and social inequalities through a cross-country comparison of Austria and Germany. The study investigates factors influencing participation, including incentives, barriers, and the effectiveness of policy interventions in promoting equity and inclusiveness in access to training. Key concepts include lifelong learning strategies, skills mismatch, underrepresented groups, and the impact of automation on the future of work.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare