Diplomarbeit, 2008
113 Seiten, Note: 1,0
Didaktik für das Fach Englisch - Pädagogik, Sprachwissenschaft
This diploma thesis explores Content and Language Integrated Learning (CLIL), a teaching approach that combines subject matter instruction with language learning. The study aims to provide a comprehensive understanding of CLIL, analyzing its defining characteristics, its impact on knowledge creation, and its application in Austrian schools.
The core concepts of this work center around Content and Language Integrated Learning (CLIL), knowledge creation, knowledge representation, and knowledge communication. It explores the impact of CLIL on language learning, subject-related knowledge, and cognitive development. The study focuses on the implementation of CLIL in Austrian schools, analyzing the legal framework, linguistic situation, and the role of teachers. Important keywords include knowledge acquisition, bilingualism, communicative competence, didactics, and the European Union's role in promoting CLIL.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare