Masterarbeit, 2020
66 Seiten
This work aims to examine the cognitive aspects of two classic British children's novels, The Chimneys of Green Knowe by Lucy M. Boston and Tom's Midnight Garden by Philippa Pearce. It focuses on the portrayal of time and place in these stories and how they influence the characters' experiences. The work explores the concept of "time-slip" in these novels and analyzes how the past and present interact within their narratives.
This work explores the key concepts of time-slip literature, the cognitive processes of children, and the role of place in shaping individual experiences. It examines the influence of storytelling on children's perceptions and understanding of the past and present, with a particular focus on the narratives of The Chimneys of Green Knowe and Tom's Midnight Garden. Key terms include time travel, storytelling, memory, place, and the concept of "time-slip" in children's literature.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare