Examensarbeit, 2009
32 Seiten, Note: A
This study aims to investigate the relationship between preservice elementary teachers' epistemological beliefs about mathematics and their own mathematical education experiences. The research examines how these beliefs are influenced by their exposure to traditional and constructivist teaching approaches throughout their education.
The main keywords and focus topics of the text are: epistemological beliefs, preservice teachers, mathematical education, traditional teaching, constructivist teaching, belief structures, instrument validity, internal consistency, educational reform, teacher education programs.
Der GRIN Verlag hat sich seit 1998 auf die Veröffentlichung akademischer eBooks und Bücher spezialisiert. Der GRIN Verlag steht damit als erstes Unternehmen für User Generated Quality Content. Die Verlagsseiten GRIN.com, Hausarbeiten.de und Diplomarbeiten24 bieten für Hochschullehrer, Absolventen und Studenten die ideale Plattform, wissenschaftliche Texte wie Hausarbeiten, Referate, Bachelorarbeiten, Masterarbeiten, Diplomarbeiten, Dissertationen und wissenschaftliche Aufsätze einem breiten Publikum zu präsentieren.
Kostenfreie Veröffentlichung: Hausarbeit, Bachelorarbeit, Diplomarbeit, Dissertation, Masterarbeit, Interpretation oder Referat jetzt veröffentlichen!
Kommentare